Maria Hortènsia Álvarez
Va arribar el dia 31 de maig i el grup organitzador de la 3a Jornada Nexus24 ja ho teníem tot preparat a l’Aula Màster i la Sala Polivalent. Enguany, l’objectiu de la jornada era ajuntar persones al voltant de les seves pròpies idees de millora per tal de crear sinèrgies i possibilitats de col·laboració que ajudessin a innovar la gestió de la universitat. Volíem escalfar motors per preparar la sortida de la 3a crida de projectes Nexus24 que s’obria el mateix dia fins el 14 de juliol.
La jornada va començar amb una seixantena de persones i la va obrir Didac Ferrer que ens va fer una explicació de com anem avançant en la consecució dels objectius del Programa Nexus24. Necessitem trobar l’encaix de l’organització dual: per una banda, l’organització jerarquitzada que ens serveix per operar, excutar i fer i per l’altra, l’organització en xarxa que ens ha de servei per aprendre, explorar i innovar.
També vam recordar perquè serveixen els projectes Nexus24 i ho vam fer en boca d’aquests testimonis: veure vídeo De què serveixen els projectes Nexus24? Els usuaris parlen.
Seguidament vam fer aixecar a tot el públic i vam sortir a l’exterior per fer algunes activitats per trencar el gel. Va ser molt divertit i ens va servir per posar-nos a punt per a la feina següent.
Tot el matí es va desenvolupar en un treball per equips en la que, gràcies a la metodologia de Design Thinking, vam estar explorant idees al voltant dels reptes del Pla de Gerència: simplificar processos i incrementar la satisfacció i implicació del PAS. Van sorgir diferents idees de projectes que els equips van tenir temps de testejar també amb usuaris reals.
Els projectes que van emergir, van ser:
- Creació d’una finestreta única
- Pacte interUPC per a la transició a l’autonomia professional
- Millora en l’acollida de l’estudiantat estranger
- Gestor i inventari únic d’equipament de laboratori
- Wikiformació #UPC
- La teva solució pot ser la meva: compartir és sumar
El matí va acabar fent una ronda on tothom qui va voler va respondre aquestes preguntes: Què venia a buscar? Què m’emporto? Què estic disposat a fer per la idea? I les respostes van ser totes molt positives! Si ho voleu comprovar per vosaltres mateixos, mireu les fotos de la Jornada.
Esteu a temps de presentar la vostra idea per poder viure l’experiència Nexus24, per què?
- perquè es coneix gent d’altres campus, perfils, realitats, etc.
- perquè des del vostre lloc també es pot influir
- perquè necessitem de la col·laboració d’altres actors fora del nostre abast i aquesta és una via per explorar projectes i aliances
- perquè s’aprenen coses des de la pràctica directa, totalment transferibles al nostre dia a dia
- perquè és una oportunitat a l’abast per sortir de la rutina habitual i per fer realitat aquelles idees que teniu al cap
Leave a Reply