Pere Losantos
Cada any organitzem la Fira Nexus24 una trobada de persones que a la UPC promovem el treball col·laboratiu com a eina de millora de processos i enriquiment de persones. És una trobada informal, oberta a tothom que vol aprendre, un matí alegre i desacomplexat, sense gaire protocols, que serveix per conèixer iniciatives que dins i fora de Nexus24 ens fan la feina més fàcil i productiva. Us deixem el resum.
La primera part de la sessió la vam dedicar als equips Nexus24 que durant tot el curs han estat treballant diferents projectes de millora de la UPC mentre adquirien competències a l’Escola de Tardor Nexus24. La informació completa dels resultats de cada projecte la podeu trobar ja a la web de Nexus24. Aquesta primera part la vam tancar amb la presentació dels resultats del projecte de recerca Col·laboscopi on la doctoranda Ginevra Lazzerini va explicar-nos els diferents rols i autoorganització dels equips que havia identificat (Vídeo de la presentació).
Per sort sempre hi ha hagut vida més enllà de Nexus24, i la segona part la vam dedicar a presentar iniciatives diverses que durant tot el curs havien treballat de manera col·laborativa -amb més o menys mètode- i que vam aprofitar per fer visibles:
- RuralTech: projecte col·laboratiu estudiantat-PDI-PAS que té com a objectius adequar la informació de solucions tècniques generades en el marc de la docència i recerca UPC per fer-les apropiades a l’entorn on s’implantaran, i crear xarxa de persones interessades en la cooperació. Vídeo de la presentació.
- Laboratori d’idees: la biblioteca de l’escola de Vilanova i la Geltrú és un motor de la comunitat, i van promoure, identificar i executar dos interessants projectes de millora sorgits del personal del campus. Vídeo de la presentació
- Minipunt UPC recircula: el programa @UPCsostenible canvia papereres insostenibles per punts de reciclatge . Tanmateix, hi ha persones que prefereixen tenir un punt individual a sota la taula i buidar-lo periòdicament. Amb la col·laboració de professorat i estudiants de Disseny industrial de Vilanova es va dissenyar un punt de recollida individual Do It Yourself. Vídeo de la presentació
- Mobilitat intraservei, una aproximació a l’altre: l’àrea de servei de personal treballa des de fa temps en aconseguir més col·laboració i comunicació entre les 6 unitats i més de 60 persones que la formen, i ens expliquen como ho fan. Vídeo de la presentació
- Projecte OnVaGis: desenvolupament col·laboratiu (PDI, PAS, estudiantat, associacions locals) de diferents sistemes per detectar, documentar i fer accessible exteriors i interiors de la UPC a través de tecnologies com Indoor Maps de Google Street View i metodologies com la Mapathon col·laborativa. Vídeo de la presentació.
Segur que a Fira Nexus24 2019 tindrem moltes més iniciatives per explicar i documentar, i us emplacem a venir per comprovar que la col·laboració funciona, ens fa més productius, eficients i a sobre ens posa de bon humor. Bon estiu 2018!!
Leave a Reply